‌طراحی و ساخت سیستم‌های ضدعفونی گاز ازن

ضدعفونی ادویه و خشکبار با گاز ازن

کاهش بار میکروبی مواد با گاز ازن

کاربردهای گاز ازن



طراحی ضدعفونی گاز  ازن 

کارشناسان شرکت NARVAN با بیش از 12 سال تجربه در طراحی سیستم‌های ضدعفونی با گاز ازن، اشعه UV، فرایند پلاسما و ضدعفونی با اشعه گاما، قادر خواهند بود بهترین روش جهت نیل به هدف مطلوب را به کارفرما پیشنهاد دهند. متخصصان ما در مرحله اول با بررسی کامل ملاحظات و جزییات مد نظر کارفرما، روش ضدعفونی مورد استفاده را انتخاب کرده و بوسیله تجهیزات دقیق و پیشرفته اندازه گیری ، اقدام به ساخت تجهیزات می نمایند.

مزایای ازن نسبت به UV-C


مزایای ازن نسبت به پرتودهی گاما



محدودیت های ضدعفونی  ازن


ضدعفونی کپک ادویه گرانولی و ساقه

ضدعفونی کپک خشکبار و کاهش بار میکروبی

کاربردهای گاز ازن در ضدعفونی

تصفیه و ضدعفونی آب

تصفیه آب با گاز ازن

تصفیه آب ازن در سیستم‌های تصفیه آب تجاری، صنعتی و شهری و همچنین در سیستم های خانگی استفاده می شود. شرکت های بزرگ نوشیدنی به فناوری تصفیه آب ازن  متکی هستند و اغلب برای ضد عفونی کردن آب بطری استفاده می شود. ازن  همچنین توسط شهرها برای تصفیه و ضد عفونی کردن منابع آب شهری استفاده می شود. در نهایت، یک سیستم تصفیه آب ازن می‌تواند برای خانه شما خریداری شود. خواص ضد عفونی کننده آنها برای صاحبان چاه که نگران وجود باکتری ها و ویروس ها در آب خود هستند و ممکن است توسط مردم در منبع آب شهری به عنوان یک خط دفاعی اضافی در برابر آلاینده ها استفاده شود، جذاب است. همچنین، تصفیه آب ازن  یک روش موثر برای ضدعفونی دستگاه های یخ است. به عنوان مثال، سیستم بهداشتی ازن  اکسید هوا، آب و سطوح داخل دستگاه یخ را ضد عفونی می کند و یخ تمیز و بدون بو تولید می‌کند.

نکات تصفیه آب با گاز ازن

جلوگیری از کپک‌زدگی در سردخانه

جلوگیری از کپک دز سردخانه با ازن

مولکول‌های اوزون با میکروارگانیسم‌ها، ترکیبات آلی و سایر آلاینده‌ها واکنش می‌دهند و آنها را می‌شکنند و خنثی می‌کنند. این فرآیند به عنوان اکسیداسیون شناخته می شود و منجر به تخریب باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های مضر می شود. ازن همچنین می‌تواند با رادیکال‌های آزاد و سایر ترکیباتی که می‌توانند باعث فساد و پوسیدگی محصولات غذایی شوند، واکنش نشان داده و خنثی کند. با کند کردن فرآیند پوسیدگی و اکسیداسیون، ازن می تواند به افزایش ماندگاری محصولات غذایی و حفظ کیفیت آنها کمک کند. مقدار ازن مورد نیاز در یک سردخانه به عواملی مانند اندازه تاسیسات، سطح آلودگی و سطح مطلوب بهداشت بستگی دارد. به طور معمول، سطح ازن با استفاده از سنسورها یا مترهایی که غلظت ازن در هوا یا آب را اندازه گیری می کنند، کنترل می شود.توجه به این نکته مهم است که ازن در غلظت های بالا می تواند برای انسان و حیوانات خطرناک باشد. بنابراین، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی مناسب هنگام استفاده از ازن در سردخانه‌ها ضروری است. این شامل اطمینان از تهویه مناسب، نظارت بر سطح ازن، و محدود کردن قرار گرفتن در معرض ازن برای کارگران و سایر افرادی است که ممکن است با آن تماس داشته باشند.

نکات ضدعفونی سردخانه با گاز ازن

رفع بو در مراکز بازیافت و پساب

بوی مراکز بازیافت و پساب

بوی بازیافت علاوه بر اینکه برای حواس ما ناخوشایند است، می تواند برای سلامتی ما مضر باشد و با آن برخورد نشود. باکتری‌ها و سمومی که در مکانی مانند سطل زباله و سطل‌های بازیافت رشد می‌کنند مملو از بیماری هستند و می‌توانند باعث مشکلات پوستی، تنفسی، سردرد و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی شوند که اگر بتوانید کل بوی بازیافت را از بین ببرید و بوی بد را از بین ببرید، می‌توانید از آنها جلوگیری کنید. منطقه به طور کامل تصفیه‌کننده‌های هوای اوزون دستگاه‌های جدیدی هستند که اکنون با استفاده از فناوری سبز و تجهیزات الکترونیکی قادرند به طور طبیعی از شر تمام بوهای بازیافت خلاص شوند تا در مواقع لزوم ازن تولید کنند. مولکول های اوزون پس از رها شدن در هوای اطراف به طور طبیعی تجزیه می شوند و سپس به طور جداگانه به مولکول های بوی بازیافتی متصل می شوند و قبل از اینکه بوی آنها را از بین ببرند و به طور کامل از بین ببرند. این فرآیند از فناوری‌های سبز استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد مولکول‌های اوزون بدون تولید محصولات مضر و بدون استفاده از مواد شیمیایی و آئروسل‌هایی که می‌توانند نه تنها برای ما، بلکه برای کره زمین نیز خطرناک باشند، تولید شوند. اوزون به عنوان پاک کننده هوای طبیعت عمل می کند و علاوه بر این که از آن برای خوشبو کردن هوای اطراف ما استفاده می شود، برای پاکسازی هوا و داشتن زندگی شادتر و سالم تر به ما کمک می کند.

رفع بوی هوا توسط ازن

بوی بازیافت می تواند در خانه های ما، سطل های زباله بیرون در باغ، محل کار یا عمدتاً از کارخانه های بازیافتی که با میلیون ها تن زباله در یک زمان سروکار دارند، ایجاد شود. بوهای بازیافتی اغلب به دلیل باقی ماندن محصولات در گرما و رطوبت برای مدت طولانی ایجاد می شود که به مواد غذایی یا مواد شیمیایی باقیمانده اجازه واکنش داده و ترش یا کپک زده می شود و در نتیجه باعث بازیافت بوهایی می شود که در هوا معلق می ماند و مشکلات بیشتری را ایجاد می کند. یک نوع عمده از بوی بازیافت، البته، کمپوست و کود است. این ها در باغ های بسیاری از مردم و اطراف زمین های کشاورزی و در مزارعی که در آن غذا رشد می کند وجود دارد. بوی بازیافتی که از چنین امکاناتی به وجود می‌آید، گاهی اوقات بسیار زیاد است و می‌توان آن را از فاصله دور استشمام کرد. اگر باد در جهت نامناسبی می وزد، می تواند فضای بسیار بدی را برای افراد ایجاد کند که بوی آن به محیط اطراف پخش شود. برای اینکه مطمئن شوید بویی که در اطراف سطل زباله شما به وجود می‌آید کسی را آزار نمی‌دهد یا به خطر نمی‌اندازد، مهم است که مطمئن شوید که مشکل بر اساس آن برطرف شده و بوی بازیافت به طور طبیعی از بین می‌رود و تمام ردپایی را از بین می‌برید. 

NARVAN TECH

شرکت نارون در 10 سال اخیر در زمینه ضدعفونی، آفت کشی و رفع کرم زدگی حبوبات و خشکبار فعالیت داشته است، کلیه روش های مورد استفاده در ضدعفونی بار میکروبی و آفت کشی دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو ایالات متحده FDA و مورد تایید سازمان محافظت از محیط زیست امریکا EPA  می باشد.


ازن چیست ؟ 

 ازن  از اکسیژن متولد می شود. یک مولکول اکسیژن دارای دو اتم اکسیژن (O2) است، در حالی که یک مولکول ازن  حاوی سه اتم اکسیژن (O3) است. هنگامی که الکتریسیته یا نور فرابنفش در هوا جریان می یابد، انرژی آنها مولکول های اکسیژن را به دو اتم اکسیژن تقسیم می کند. سپس اتم‌های آزاد اکسیژن با مولکول‌های معمولی اکسیژن دوباره ترکیب می‌شوند تا ازن  را تشکیل دهند. در اتمسفر فوقانی، نور خورشید با اکسیژن برهمکنش می‌کند و لایه محافظ اوزون زمین را تولید می‌کند. در حالی که به سطح نزدیک تر است، ازن  در هنگام برخورد رعد و برق و قطع شدن برق از طریق هوای غنی از اکسیژن ایجاد می شود. هر دو فرآیند در ژنراتورهای فرابنفش و الکتریکی برای تولید ازن تقلید می شوند


فرایند ضدعفونی گاز ازن :

ازن  مواد آلی موجود در غشای باکتری ها، ویروس ها و انگل ها را اکسید می کند. این باعث ضعیف شدن، پاره شدن و از بین رفتن سلول های آنها می شود و از این طریق  آلاینده‌های بیولوژیک را از بین می برد. ازن  همچنین آهن، منگنز و مس را اکسید می کند و به ذرات جامد تبدیل می کند که می توانند به راحتی از آب توسط فیلتراسیون مکانیکی یا فیلترهای کربن فعال خاص فیلتر شوند.  از طریق اکسیداسیون، سیستم های تصفیه آب ازن  حتی می توانند آب را از شر کدورت و طعم و بوی بد ناشی از کلر خلاص کنند. ازن می تواند با مواد آلی فرار( VOC ) واکنش داده و منجر به تجزیه آنها شود. این موضوع می تواند در کاهش آلاینده های هوا و تصفیه گازهای مضر صنعتی و کاهش بو در هوا مورد استفاده قرار گیرد

انواع و قیمت ازن ژنراتور

ازن ژنراتور الکتریکی 

مولدهای الکتریکی ازن، آن را از طریق جرقه الکتریکی تولید می‌کنند، که منعکس کننده نحوه ایجاد ازن  در هنگام رعد و برق است. به جای رعد و برق، یک تخلیه الکتریکی با ولتاژ بالا از طریق اکسیژن در داخل یک محفظه شیشه ای، سرامیکی یا فولادی عبور داده می شود. این امر تجزیه اکسیژن مولکولی به اکسیژن اتمی را تسهیل می کند و امکان تشکیل ازن  را فراهم می کند. سپس ازن  یا به صورت حباب در آب یا از طریق یک لوله ونتوری وارد آب می شود و فرآیند اکسیداسیون بلافاصله شروع می شود.


ازن ژنراتور فرابنفش

نور فرابنفش در محدوده 160 تا 240 نانومتر (nm) می تواند از اکسیژن ازن  را ایجاد کند. مشابه فرآیند تخلیه کرونا، اشعه ماوراء بنفش مولکول های اکسیژن را مختل می کند و آنها را به دو اتم اکسیژن تقسیم می کند. سپس اتم های آزاد با کل مولکول های اکسیژن ترکیب می شوند و ازن  را تشکیل می دهند. در یک مولد ازن  UV، ازن  تولید می شود که اکسیژن بین لامپ و آستین کوارتز یک نور UV منتقل می شود. سپس ازن  با استفاده از ونتوری به داخل آب کشیده می شود و فرآیند تصفیه آب آغاز می شود. با این حال، ژنراتورهای ازن  UV به اندازه ژنراتورهای الکتریکی ازن  قدرتمند نیستند و ازن  را در غلظت های پایین تولید می کنند.

هیچ مقدار غلظت بی‌خطر ازن برای تنفس وجود ندارد!

مطابق گزارش EPA، ازن حتی در غلظت‌های بسیار کم نیز در صورت تنفس مضر می‌باشد. مطابق این گزارش برخی سازندگان دستگاه های ازن ساز را به عنوان تصفیه کننده هوا با نام های یون زنی به فروش می رسانند که برای سلامتی بسیار مضر می باشند.(برای مشاهده منبع در سایت EPA کلیک کنید) نیمه عمر ازن در دمای هوای محیط به صورت گازی ،3 روز و محلول در آب 20دقیقه می‌باشد. ازن تولید شده زمان طولانی در محیط باقی خواهد ماند. و در صورت اگزاست و تعویض هوا عملا هوای ضدعفونی شده دور ریخته شده و با هوای دیگری جایگزین گشته است.



مضرات تنفس گاز ازن